Wil je zelf kunnen bemiddelen bij ruzie in je team?

Leer in één dag om de angel uit het conflict te halen

Als je kleine irritaties laat sudderen, kan het uitgroeien tot iets groots. Maar hoe weet je nu wanneer je wel en niet moet ingrijpen bij een beginnende ruzie in je team? Je teamleden zijn toch volwassen mensen? En met de huidige werkdruk is het toch logisch dat iemand een keertje uit zijn vel springt? Of dat er dingen gezegd worden die achteraf wellicht niet zo verwoord hadden moeten worden?

Waarom zou je dit willen?

Als leidinggevende of werkgever is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je direct reageert als er ergens wrijving ontstaat. Iedereen heeft wel eens ‘zijn dag niet’ en er zijn altijd genoeg redenen om vervelend gedrag door de vingers te zien. Maar pas op: als mensen zich niet gehoord voelen, niet gewaardeerd of niet erkend, kan een sfeer ontstaan waarin een conflict zich kan ontwikkelen. Daarom is het des te belangrijker dat juist leidinggevenden de kennis en vaardigheden beheersen  om zaken bespreekbaar te maken en te bemiddelen voordat er echt ruzie in je team ontstaat.

Voor wie is het bedoeld?

Deze dagtraining is bedoeld voor leidinggevenden die dagelijks te maken hebben met alle processen en alle emoties binnen het team. In één dag, met nazorg en desgewenst een terugkomdag na enkele maanden, leer je om het conflict bij te sturen voordat het uitgroeit tot iets groots.
Je krijgt niet alleen inzicht in het conflict zelf, maar je leert echte mediation vaardigheden waarmee je gemakkelijker het gesprek aangaat met de verschillende partijen. Bovendien ga je oefenen met rollenspelen. Zo krijg je op een krachtige manier inzicht in de processen zodat je voortaan sneller kunt reageren als je vermoedt dat er iets speelt.

Dit levert:

  • Meer vertrouwen in je eigen capaciteiten
  • Tijdig anticiperen op wrijving
  • Meer aandacht voor elk individu
  • Een betere sfeer
  • Minder ruzie in je team!

Na het volgen van deze training:
Reageer je vanuit je eigen vertrouwen met subtiele methoden op kleine dingen in het team. Vooral in die situaties waarin je voelt dat er iets speelt, maar je nog niet weet wat. Je staat meer open voor signalen, zult beter reageren en bent daarmee makkelijker benaderbaar voor je teamleden. Het verschil tussen het gevoel ‘dat je dit als leidinggevende gewoon moet kunnen’ en wéten dat je het kunt, maakt het vele malen gemakkelijker om tijdig te anticiperen. Dat levert je veel meer op dan alleen een afname van de echte conflicten.

Bewijs dat het werkt:
Eerdere deelnemers waren vol lof over deze training. Eén deelnemer mailde mij: ‘Nu ben ik er helemaal klaar voor om te bemiddelen, en nou is er al maanden niets meer aan de hand’. Een andere deelnemer zei: ‘Fijn om de hand-out te hebben, ik heb er al een aantal keer gebruik van kunnen maken.’

Voordelen van onze eendaagse:

✔ Eén overzichtelijke dag
✔ Ruimte voor inzicht en oefening
✔ Werken met casussen uit de dagelijkse praktijk
✔ Daadkrachtige trainer(s) met veel knowhow
✔ Zowel open inschrijving als incompany*

Waarom bij mij:
Mag ik hier een citaat van een deelnemer neerzetten? Deze bijvoorbeeld: ‘‘Je krijgt wat je vraagt, zonder overdadige opsmuk. Lekker no nonsens en zonder verrassingen achteraf.’

Twijfel?
Wie denkt dat de eendaagse training niet voldoende is om ruzie in je team blijvend te voorkomen, kan een terugkomdag bijboeken of kiezen voor de tweedaagse training met nog meer diepgang en nog meer oefeningen en rollenspelen. Ben je zelf niet degene die de vaardigheden van bemiddeling binnen het bedrijf gaat inzetten, dan kan de workshop van een halve dag wellicht al voldoende inzicht geven. Even overleggen? Bel of mail gerust.

*Deze training wordt ook incompany gegeven, mail voor meer informatie.

Dit zeggen klanten over mij

  • Betrouwbaar, betrokken, flexibel, professioneel en loyaal, dat zijn woorden die ik direct op Monique van toepassing vind. Een vrouw met kennis van zaken. In de periode dat Monique en ik hebben samengewerkt, is ze voor mij van grote waarde geweest. Monique heeft oog voor mens en resultaat en weet zo ook het verschil te maken. Daarnaast beschikt ze ook nog over een gezonde dosis humor en enthousiasme wat het samenwerken extra plezierig maakt.

  • Monique is een professional die snel tot de kern van de opdracht doordringt, weet hoe de hazen lopen en daadkrachtig aan de slag gaat. 

  • Toen de organisatie in woelige tijden verkeerde, heeft zij haar kwaliteiten als leidinggevende aan marketing en sales teams getoond.

  • Monique geeft mensen de ruimte in hun functioneren, is aanstekelijk enthousiast en heeft ook belangstelling voor ‘haar’ mensen als persoon.

  • Ik herken in Monique de motiverende stijl van 'er gewoon voor gaan', 'voorop durven gaan' en 'samen ervoor gaan'. Dit enthousiasmeert collega’s enorm en beweegt ze tot alles wat werken zo leuk maakt.

  • Oog voor externe ontwikkelingen, inlevingsvermogen en spontaniteit kenmerken haar persoonlijkheid. Monique is een geboren communicator die door haar expertise en achtergrond een positieve bijdrage kan leveren aan verzakelijking zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen

  • Monique is een enthousiaste motivator die in staat is om zich in korte tijd complexe materie eigen te maken en een relevant netwerk te mobiliseren

  • Monique is direct, to the point, resultaat gericht en is in staat verbindingen te leggen

  • Monique is een excellente interimmanager als inspirerend voorbeeld voor het team

  • Je krijgt wat je vraagt, zonder overdadige opsmuk. Lekker no nonsens en zonder ‘verrassingen' achteraf

  • Eenvoud, aandacht en natuurlijk overwicht zijn competenties die Monique inzet om mensen te laten groeien en aan haar te binden…

 

Geen Ruzie op het Werk

Monique Wakelkamp

ikwil@geenruzieophetwerk.nl

+31 653 659 668

Deze site is een initiatief van:
logo-2

 

Je vindt me ook hier:

 

Over Monique

✔ Krachtige bemiddeling

✔ Brengt het plezier terug in je team

✔ Warm hart voor bedrijfsleven en zorgsector

MfN-Registermediator CMYKIICM

 

Pin It on Pinterest

Call Now Button